onsdag 29 augusti 2012

Telefonklotter, funderarklotter, problemlösarklotter..

Det finns saker som man aldrig tycks upphöra med hur mycket teknik det än finns, kanske slutar andra med det och jag lever kvar i det förgångna.
På jobbet har jag då och då en bunt papper, en bunt papper som det har blivit fel på ex konstiga krumelurer i stället för det där hemskt viktiga word dokumenten man skrev ut, papper som ska kasseras men det är slöseri. Det pappret tar jag till vara å och har som musmatta och noteringspapper. Ja jag har post it men detta är bättre.
Så får jag mina samtal och klottrar snabbt ned stödord innan jag registrerar ett ärende. Sedan under dagen funderar jag påen lösning på något och börjar klottra ut stödorden och göra små bilder, telefonklotter, funderarklotter, problemlösarklotter.. kärt barn har många namn.
Det är så skönt och befriande att klottra lite.
Detta ark ovan är kastat men ack så bra på att lösa problem och få mig att fokusera på mina arbetsuppgifter. Undra vad man gör den dagen man inte har tillgång till papper? 
Har än så länge inte lärt mig småklottra i paint eller annat program man kan tänkas ha på en arbetsdator. 
Jaja den dagen den sorgen, nu är jag glad och jag får klottra på. 
Ett par dagar senare






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar